De Stromer app

De Stromer Omni App - Ongetwijfeld onafscheidelijk

OMNI IS HET CLOUD-BASED PLATFORM VAN STROMER. HET MAAKT EEN VERBINDING MET UW STROMER BIKE EN DE STROMER APP (IOS EN ANDROID) EN HET STROMER-PORTAL OP UW BROWSER.

Met de Stromer OMNI-app kunt u altijd zien wat u met uw Stromer gepresteerd heeft. Uitgebreide statistieken tonen u wanneer en hoeveel u met uw Stromer hebt gereden. Bovendien kunt u het gedrag van uw e-bike aanpassen aan uw behoeften, een persoonlijke afstemming van de ondersteuning instellen en de servicemeldingen controleren. En dankzij de slimme, geïntegreerde diefstalbeveiliging bent u zorgeloos onderweg. U bent altijd op de hoogte van de positie en status van uw Stromer.

Met de Stromer App kunt u de instellingen van uw Stromer aanpassen. U kunt uw fiets op afstand op slot zetten en zo diefstal voorkomen. Als iemand dan iets uithaalt met uw fiets beginnen de lichten automatisch te knipperen en gaat de motor in de diefstalmodus waarbij rijden praktisch onmogelijk is. Als de fiets wordt gestolen kunt u de locatie ervan bepalen met een slim ingebouwd gps-systeem dat vanuit de Stromer App gebruikt kan worden.

Stromer app – functies

  • Installeer de Stromer Omni App op uw smartphone en ontdek de volledige wereld van Stromer.
  • De app is de makkelijkste manier om uw Stromer aan uw behoeften aan te passen.
  • U kunt zelf de ondersteuningsmodus finetunen
  • Zet je fiets op slot via de app
  • De app beschikt over een diefstal modus
  • Weet ten alle tijden waar uw fiets is met de ingebouwde GPRS tracker
  • De Stromer Omni app toont bovendien de locatie en het laadniveau, ook als u niet in de buurt bent van uw fiets.
  • De basisfuncties van de fiets kunnen ook zonder smartphone gebruikt worden.
  • Om de fiets te gebruiken hoeft er geen smartphone aanwezig te zijn.

INSTELLEN – REGISTREREN/AANMELDEN

Download de myStromer App met uw smartphone vanuit de Google Play Store of de Apple App Store.

Om uw fiets met de myStromer App te verbinden, volgt u de volgende stappen die de app ook stap voor stap aan u uitlegt:

  • open de myStromer App op uw smartphone
  • klik op aanmelden/registreren
  • voer uw e-mailadres in en vraag een wachtwoord aan
  • u ontvangt nu een e-mail met een link waarmee u uw wachtwoord kunt instellen
  • dit wachtwoord voert u in de myStromer App in
  • gebruik hetzelfde e-mailadres en wachtwoord als u nog een andere smartphone wil verbinden met uw ST2

*De verbinding met uw Stromer kan alleen worden gemaakt als uw dealer de fiets voor u geregistreerd en geactiveerd heeft. Gebruik altijd hetzelfde e-mailadres dat u bij aankoop aan de dealer heeft opgegeven.

Hoe gebruik je de Stromer Omni App?

De Stromer Omni app interface in het kort

DIEFSTALBEVEILIGING VIA UW STROMER APP

Stromer fietsen bieden in combinatie met de app optimale diefstalbeveiliging. Als u de fiets op slot zet, kunt alleen u hem weer inschakelen.

Als uw Stromer wordt verplaatst of gedurende langere tijd wordt geduwd terwijl hij op slot staat, wordt de diefstalmodus geactiveerd. De motor wordt geblokkeerd en de locatie van de fiets wordt via de bestaande mobiele verbinding vastgelegd. Zo wordt uw Stromer onaantrekkelijk voor fietsendieven.

DIEFSTALMODUS

Als de fiets wordt verplaatst of gedurende langere tijd wordt geduwd terwijl hij op slot staat, wordt de diefstalmodus geactiveerd. Dit resulteert in het volgende:

  • De motor wordt geblokkeerd en daardoor wordt rijden praktisch onmogelijk.
  • De locatie van het gestolen voertuig wordt via de bestaande mobiele verbinding vastgelegd.
  • De lichten gaan knipperen.
  • De eigenaar ontvangt een sms-bericht op het mobiele nummer dat bij de activering geregistreerd is.

Als u onverwacht merkt dat uw Stromer gestolen is zonder dat de diefstalmodus geactiveerd is, dan kunt u deze alsnog handmatig activeren via met de Stromer App. De fiets kan uitsluitend met de App uit de diefstalmodus gehaald worden. Onthoud dat de diefstalmodus slechts actief is zolang de accu in de fiets zit en deze nog een minimale restlading heeft.

OP SLOT ZETTEN

Om uw Stromer op slot te zetten gaat u als volgt te werk:

  1. Druk op de aan/uit-knop om naar het snelkoppelingsscherm te gaan.
    2. Kies in het snelkoppelingsscherm OP SLOT ZETTEN.

Als uw Stromer niet uitgeschakeld of op slot gezet wordt, maar wel langere tijd inactief is, schakelt hij vanzelf uit. Het slot wordt in dit geval echter niet geactiveerd.

SLOT DEACTIVEREN

Om het slot te deactiveren volgt u de volgende stappen:

  1. Druk op de aan/uit-knop.
  2. Geef vervolgens via het touchscreen uw PIN-code op.

EERSTE PIN-CODE INSTELLEN/ACTIVEREN

Uw eerste PIN-code voor het activeren en deactiveren van het slot wordt willekeurig aangemaakt bij de activering van uw ST2 en deze ontvangt u per sms op het geregistreerde mobiele nummer en per e-mail op het geregistreerde e-mailadres.

De activering wordt meteen bij levering door uw Stromer-dealer uitgevoerd.

De dealer koppelt daarbij uw Stromer fiets aan uw e-mailadres en registreert u daarmee als de eigenaar.
Zodra de dealer de activering heeft uitgevoerd, ontvangt u per e-mail een link die u kunt volgen om de activering te voltooien.

PIN-CODE INSTELLEN

  1. Druk op de aan/uit-knop om naar het snelkoppelingsscherm te gaan.
  2. Kies in het snelkoppelingsscherm MENUen vervolgens
  3. In het gedeelte PINkunt u een nieuwe PIN-code instellen.

Uw eerste PIN-code wordt willekeurig aangemaakt bij de activering van uw fiets en deze ontvangt u per sms op het geregistreerde mobiele nummer en per e-mail op het geregistreerde e-mailadres.

Als u uw PIN-code vergeet, kan de Stromer-dealer de PIN-code resetten. Let op: hiervoor hebt u een ST2 met geactiveerde OMNI nodig, en goed mobiel bereik. Als uw PIN-code met succes gereset is, ontvangt u een e-mail en sms met uw nieuwe PIN-code.