Onthulling van de nieuwe Trek Madone SLR en SL Disc

Lees er hier alles over!

De ultieme racefiets is opnieuw uitgevonden met schijfremmen en een nieuwe Adjustable Top Tube IsoSpeed

Trek heeft de gloednieuwe Madone SLR en Madone SL onthuld. De Madone heeft zich al bewezen als één van de snelste aerodynamische superfietsen op aarde met onovertroffen aerodynamica, ongeëvenaarde rijkwaliteit en ongekende integratie. Madone is meer dan een aerodynamische fiets: Het is de ultieme racefiets.

Ultieme racefiets
Ja, de Madone heeft bewezen één van de snelste aerodynamische superfietsen op aarde te zijn, maar wat de Madone echt onderscheidt, is zijn combinatie van geavanceerde aerodynamica, ultralichte en superieure rijkwaliteit die hem tot de allerbeste racefiets van dit moment maakt. Het is de ultieme racefiets.

De magie van de Madone zit onder meer in het algehele uitgebalanceerde rijgevoel dat je ervaart als je de fiets geselt op weg naar nieuwe persoonlijke records. De meeste aerofietsen voelen hard en veel te stijf, omdat ze rijkwaliteit opofferen voor een aerodynamisch profiel. De Madone maakt zijn belofte waar als ultieme racefiets met volledig aerodynamische snelheid die klaar is voor kasseien, beklimmingen en afdalingen. Niets rijdt zoals de Madone.

Madone
Madone

NIEUWE Adjustable Top Tube IsoSpeed
Dankzij IsoSpeed voelt de weg vlakker waardoor je subliem rijdt en minder last hebt van vermoeiende klappen en langer fris kunt blijven.

De gloednieuwe Top Tube IsoSpeed op de Madone SLR is verstelbaar, zodat je de flexibiliteit af kunt stemmen op je rijstijl en ondergrond.  In de meest soepele stand is de nieuwe Madone SLR tot wel 17% flexibeler dan de vorige generatie Madones.

Top Tube IsoSpeed houdt al deze flexibiliteit onder controle door te dempen met een rebound die soepel en beheerst beweegt, waardoor je op ruige wegen stabieler rijdt. De rebound op de nieuwe Madone is 13% korter.

Nog een voordeel van deze nieuwe technologie de mogelijkheid om voor elke framemaat precies de juiste verticale flexibiliteitswaarden te kiezen. Welke maat fiets je ook hebt, je profiteert optimaal van de flexibiliteit van IsoSpeed.

Ultra-Lightweight  
Trek heeft veel moeite gedaan om het frame van de Madone SLR niet zwaarder te maken dan de huidige Madone. Er zijn oneindig veel computersimulaties gedaan om de verschillende zones van het frame te optimaliseren en om zoveel mogelijk gewicht te besparen terwijl de aerodynamische eisen werden gehandhaafd.

Het verhaal van de nieuwe Madone SLR begint en eindigt met ons zelfontwikkelde 700 Series OCLV Carbon, dat in de ideale KVF aerovormen geperst is om de wind te misleiden. De productie van ons gepatenteerde OCLV Carbon begint met het beste materiaal dat beschikbaar is. De Madone SLR zou niet mogelijk zijn zonder de geavanceerd eigenschappen van 700 Series OCLV Carbon.

Ongekende integratie  
Er valt hier niets te zien. Elk element van de Madone is gericht op het doel van nooit eerder vertoonde integratie om de prestaties te verhogen waardoor de Madone één van de snelste en meest geavanceerde racefietsen is. De nieuwe Madone SLR heeft onzichtbare kabelgeleiding, een aerodynamisch profiel vooraan, een aerodynamische cockpit, geïntegreerde remmen, een verborgen zadelmast, Control Center, een aero 3S chainkeeper, aerodyamisch optimaal geplaatste bidon, geïntegreerde houder voor het Bontrager Flare RT achterlicht, een Blendr-houder voor integratie van accessoires en is hij geschikt voor Duotrap S ANT+ en Bluetooth®.

Geïntegreerde velg- of schijfremmen
Jij kiest: De Madone SLR is zowel verkrijgbaar met velgremmen als met schijfremmen. Beide remtechnologieën zijn volledig geïntegreerd in het totaalontwerp van het frame. Het model met velgremmen is weliswaar lichter, maar het model met schijfremmen levert onstuitbare remkracht zonder dat het profiel minder aerodynamisch wordt, zodat je krachtig kunt remmen met dezelfde aerodynamica.

Madone
Madone

Optimale pasvorm en geometrie
De compleet nieuwe H1.5-geometrie van de Madone SLR, ontwikkeld samen met de profwielerploegen van Trek-Segafredo en Trek-Drops, brengt de rijder in de optimale aerodynamische racehouding. Dat is precies ideaal voor al onze renners. Warmtetabel?

De Madone SL heeft bewezen H2-geometrie.
Nieuw tweeledig aërostuur en stuurpen
De Madone SLR biedt rijders ook meer stuurpenopties, stuurmaten en +/-5 graden stuurkanteling. Met deze nieuwe pasvorm beschikt Trek over één van de breedste spectra van pasvormen voor racende mannen en vrouwen met een geïntegreerde aero cockpit.

Damesmodellen
De Madone SLR is er ook in damesspecifieke modellen met hetzelfde frameplatform van topkwaliteit als de standaardmodellen. De damesspecifieke contactpunten zoals het zadel, de stuurbreedte en stuurpenlengte zijn zo afgestemd dat ze bij de meeste vrouwen passen.

Madone